Pograj sobie. Najlepiej w szkole

Pograj sobie. Najlepiej w szkole

„97% dzieci gra w różnego rodzaju gry” – czytamy we wstępie do artykułu „Can Digital Games Boost Students’ Test Scores?”. Według wyników badań przeprowadzonych przez SRI International zastosowanie gier, zwłaszcza jeśli chodzi o przedmioty ścisłe, poprawiło wyniki uczniów o 12% w porównaniu do grupy kontrolnej, w której gier nie stosowano. Co więcej, zastosowanie podczas nauki różnego rodzaju symulacji (procesów, zjawisk itp.), umożliwiających zmianę parametrów, poprawia wynik nawet o 25%.

Jakie znaczenie mają te wartości procentowe? Co przyjęto jako definicję efektów uczenia się? „Wyniki nauczania mogą być zdefiniowane na kilka sposobów. Mogą to być postępy w kierunku opanowania konkretnego materiału z matematyki czy umiejętności czytania i pisania, może też chodzić o rozwój takich umiejętności jak współpraca lub myślenie krytyczne. Jeżeli włączamy gry do nauczania, bardzo ważne jest, aby zrozumieć, jakiego rodzaju umiejętności dana gra ma rozwijać czy wspierać.

Do celów analizy wzięto pod uwagę 77 opracowań i badań z lat 1992-2006.

W artykule czytamy także, iż „według badań przeprowadzonych przez Joan Ganz Cooney Center, większość nauczycieli uważa, że gry znakomicie zwiększają motywację i pomagają personalizować proces uczenia się„. Sceptycy stawiają jednak pytanie: czy zastosowanie gier w edukacji może zapewnić równie głęboką wiedzę jak ta wynikająca z praktycznego doświadczenia?

Moją uwagę zwróciło jeszcze bijące po oczach hasło: FUTURE OF GAMES IN CLASSROOMS IS NOW. Czyżby? A nawet jeśli, to zastanawiam się, czy i kiedy wspomniane zjawisko zagości w polskiej szkole, którą w coraz większym stopniu pochłania mania testowania. To już jednak temat na zupełnie inny wpis.

źródło: brandchannel.com

Wanda

PS: Czuję się w obowiązku wspomnieć, iż raport SRI International został sfinansowany przez fundację Bila i Melindy Gatesów, która to w ciągu ostatnich kilku lat dokonała ogromnych inwestycji w świecie gier edukacyjnych, finansując chociażby w The Centre of Game Science, powstałe przy Massachusetts Institute of Technology (MIT). Fundacja wspiera również działania mające na celu pokazanie nauczycielom, w jaki sposób można wykorzystywać gry w nauczaniu.

Pełen tekst: http://blogs.kqed.org/mindshift/2013/06/can-students-learn-better-with-digital-games/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>